Van ontwerp naar realiteit

Creatieve communicatie is een heel breed begrip. Online communicatie is dan wel weer een redelijk afgebakend gebied, maar het gebied van offline communicatie daarentegen is heel ruim. Waar staat je bedrijf voor? Wat wil je uitstralen? Hoe kom je over? Dit is in beide gevallen, zowel offline als online, slecht een drietal vragen waar je over na moet denken voordat je iets opzet.

Waar start jij? Begin je met een website? Of met een visitekaartje, flyer of folder? Heb je er wel eens aan gedacht welke boodschap je naar je klanten overbrengt wanneer ze bij je op locatie komen? Straalt jouw kantoor of werkruimte uit wat je zegt te (willen) zijn? Weerspiegelt jouw kantoor de identiteit van jouw bedrijf?

Momenteel werken we als Studio 89 samen met een projectbureau aan een prachtige opdracht, namelijk het herinrichten van een restaurant. In september zijn we al begonnen met het ontwerp aan de hand van input van de klant. We inventariseerde wat ze terug wilde zien, wat de functie van de ruimte is en dergelijke. Aan de hand van sfeerimpressies ontstond er een passend ontwerp.

Inmiddels zijn we een paar maanden verder en zijn we bezig met de laatste puntjes op de ‘i’ voordat we van start gaan met de uitvoering. Voor nu houdt dat in dat we knopen doorhakken, besluiten nemen en definitieve keuzes maken betreft kleur, materiaal en vormgeving. Wat een klus is dat! Maar alles voor een prachtig resultaat waarmee de klant en zijn organisatie zich kan identificeren.