Identiteit

Laat zien wie je bent!

Alle communicatie op één lijn

De basis van een geloofwaardig bedrijf

Wat je laat zien in je communicatie, laat ook zien wie je bent als bedrijf. Dat is de identiteit van jouw onderneming. Die identiteit houd je niet voor jezelf; die mag je uitstralen in alles wat je doet en produceert. Het maakt je bedrijf geloofwaardig, professioneel en persoonlijk. Hoe duidelijker de identiteit van je bedrijf, hoe meer je jouw doelgroep aanspreekt en langdurige relaties opbouwt.

Stel jezelf belangrijke vragen

Het bepalen van de bedrijfsidentiteit begint bij het formuleren van kernwaarden. Dat komt voort uit het beantwoorden van belangrijke vragen, zoals “wat is het doel van het bedrijf?”, “wat vind ik belangrijk?” en “wat wil ik bereiken?“. Die kernwaarden zijn vervolgens het uitgangspunt bij de vormgeving van de identiteit. Wanneer je deze in ieder aspect van je bedrijf laat terugkomen, creëer je eenheid en duidelijkheid voor werknemers en klanten: Dit is wie we zijn en waar wij voor staan!
About Page intro pic
f7f3b4
Bitmap Copy 6
pic copy 2

Een identiteit vol aantrekkingskracht

Een concreet plan

Een duidelijke identiteit kan een onderneming veel brengen. Dat begint in het bedrijf zelf. Wanneer je een goede visie hebt waar de bedrijfsactiviteiten bij aansluiten, trek je ook personeel aan dat hetzelfde gedachtengoed ondersteunt. Samen ga je voor hetzelfde doel!

Door zichtbaar kleur te bekennen, spreek je ook een bepaalde doelgroep aan. Een doelgroep die daadwerkelijk geïnteresseerd is in de producten of diensten van jouw bedrijf. Door eenduidige communicatie en een zichtbare identiteit weten zij precies wat ze mogen verwachten en daarmee maak je jouw bedrijf bijzonder aantrekkelijk. Je trekt nieuwe klanten aan en bouwt aan een relatie met de klanten die je al had.

Het heeft effect

Jouw bedrijf mag gezien worden

Het mooie aan de identiteit van je bedrijf is dat je die heel breed in kunt zetten. Het is de verzameling kernwaarden die het hele bedrijf ademt, zowel in interne- als in externe communicatie. De identiteit van een onderneming kun je terugzien in de manier waarop je met klanten in gesprek gaat, in de diensten die je aanbiedt maar ook in je digitale en fysieke media. Van je visitekaartje tot de kantoorruimtes en van de huisstijl tot de koffie die je schenkt; de identiteit van jouw bedrijf mag gezien worden!

Ben je er klaar voor?

Laten we samenwerken aan een betrouwbare uitstraling van jouw bedrijf.

CTA Home page New